uitleganimatie

Met een uitleganimatie kun je complexe ideeën, producten, processen, diensten en business modellen op een korte en krachtige manier presenteren. De uitleganimatie is doorgaans tussen de 60 en 90 seconden lang, waardoor de animatie de kijker blijft boeien en je klanten aan kan sporen tot actie. Een uitleganimatie is geschikt voor veel doeleinden en is een passende oplossing voor ieder bedrijf, of je nu complexe diensten of producten aanbiedt.

Wat is een uitleganimatie?

Een uitleganimatie is een korte video waarin je ingewikkelde producten, diensten, processen en ideeën op een begrijpelijke en heldere manier uit kunt leggen. Vaak duurt het filmpje tussen de 60 tot 90 seconden. Een animatie werkt anders dan tekst, omdat het het visueel geheugen aanspreekt. Hierdoor onthouden mensen de boodschap van een animatie vaak beter. Ook kunnen de animaties eenvoudig gedeeld worden, bijvoorbeeld via social media, waardoor je met een eenmalige investering veel potentiële klanten kunt bereiken.

Effectief communiceren

De uitleganimatie werd als eerst gebruikt door startups uit Silicon Valley in Amerika. Deze bedrijven zagen in dat je met een animatievideo op een laagdrempelige en vermakelijke manier je concept uit kunt leggen. Animatievideo’s zijn dan ook al jaren zeer populair in Amerika en worden gebruikt door zowel grote als kleine bedrijven. Zo kun je de uitleganimatie gebruiken om duidelijk te maken hoe je website, app, product of bedrijf in elkaar steekt. De combinatie van tekst, beeld en geluid brengt jouw boodschap over op een zeer effectieve wijze. Een ander sterk voordeel van de uitleganimatie is dat deze vorm van video zeer geschikt is om de aandacht van je publiek vast te houden. Forbes heeft na een onderzoek geconcludeerd dat 59% van de managers een video prefereert boven documentatie. Door de video bijvoorbeeld op YouTube de delen kun je het aantal kliks naar je website flink verhogen.

Conversie verhogen met uitleganimatie

Door gebruik te gaan maken van uitleganimaties kun je jouw conversie flink verhogen. Uit onderzoek is gebleken dat bedrijven die gebruikmaken van een animatievideo indrukwekkende conversieverbeteringen zien. Zo kan een video de waarschijnlijkheid van een aankoop met 85% verhogen, zoals blijkt uit het onderzoek van webportal Internet Retailer. Dit komt onder andere doordat video het vertrouwen in het product of de dienst verhoogt. Je kunt de video delen via je website, nieuwsbrief en social media kanalen maar bijvoorbeeld ook op een beurs waar je snel en duidelijk uit wilt leggen wat je bedrijf doet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *